Ir. J. (Jakob) Bartelds

Voorzitter

Jakob Bartelds is agrarisch ondernemer (hoofdzakelijk akkerbouwteelten) en vervult daarnaast verschillende bestuurlijke functies. Jakob studeerde landbouwtechniek en agrarische bedrijfseconomie in Wageningen (WUR). Sinds 1983 is Jakob werkzaam voor zijn eigen familiebedrijf. Daarnaast is hij bestuurder geweest bij tal van (coöperatieve) organisaties in de agrarische sector. Van 1998 tot 2016 was Jakob actief in het openbaar bestuur in de waterschapswereld (regionaal en nationaal). Ook heeft hij op vele posities de belangen behartigd van de primaire sector binnen de Land- en Tuinbouw Organisatie (LTO), meest recent als voorzitter van LTO-Noord. In alle posities lag zijn focus op de financieel-economische kant van het agrarisch ondernemen. Momenteel is Jakob bestuurlijk actief bij Stichting Fagoed, Agriver, Duurzame Energie Exloërmonden BV, Waterschap Hunze & Aa’s en Bartelds Landbouw BV.

Drs. T. (Tine) van de Werken

Penningmeester

Tine van de Werken is een allround financial. Na haar studie bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en accountancy aan de VU te Amsterdam, heeft zij een vijftal jaren gewerkt voor (CLD&vD), nu PwC. Vervolgens heeft zij van 1997 tot 2016 gewerkt bij Coöperatie Cosun in diverse financiële functies, waarvan de laatste 8 jaar als CFO. Daarna is zij een drietal jaren als CFO werkzaam geweest bij een grote Nederlandse speler op het gebied van plantenveredeling en vermeerdering. Momenteel is zij actief als bestuurslid en penningmeester van Stichting Halte Zomervilla, bestuurslid van Stichting Accon AVM en als (interim) CFO.

mr. dr. R.M. (Ruud) Hermans (1959)

Juridische zaken

Ruud Hermans studeerde Nederlands recht en experimentele natuurkunde aan de Universiteit Leiden. Van 1984-2019 was hij advocaat bij (de rechtsvoorganger van) De Brauw Blackstone Westbroek in Den Haag en Amsterdam. In 1991 is hij bij De Brauw partner geworden. In 2017 promoveerde hij aan de Radboud Universiteit op een proefschrift over het onderzoek in de enquêteprocedure. Van 2019 – 2022 was hij hoogleraar geschiloplossing in de (inter)nationale privaatrechtelijke rechtspraktijk aan de Radboud Universiteit (wisselleerstoel van het Centrum voor Postacademisch juridisch Onderwijs). Ruud is bestuurder en toezichthouder van diverse organisaties. Hij heeft ruime praktische ervaring met de afwikkeling van massaschadezaken en publiceert er regelmatig over.

Drs. R. (Renée) Ruisch

Adviseur communicatie

Renée Ruisch studeerde geschiedenis met een kopstudie communicatie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ze is sinds 2001 zelfstandig communicatieadviseur en doet interim werk voor diverse bedrijven waaronder AsfaltNu, Heijmans, Eneco, Woonbron en Brink Groep. Renée is hoofdredacteur van Veine Magazine en initiatiefnemer van de VeineDAGEN. Ze is actief als voorzitter van Stichting Halte Zomervilla, als voorzitter van het Bram Roza Festival, als bestuurslid van Stichting De Zeeland en als adviseur van Hoekschewaards Landschap.